Przejdź do treści
Czym różni się agencja digital od interaktywnej i reklamowej?

Czym różni się agencja digital od interaktywnej i reklamowej?

Świadome firmy doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak duże znaczenie dla szybkiego i systematycznego rozwoju ich działalności ma skuteczny marketing. Aby zapewnić sobie do niego dostęp, korzystają ze wsparcia profesjonalistów – agencji specjalizujących się w różnych obszarach współczesnego marketingu. Do grona 3 najpopularniejszych należą agencje digital, agencje interaktywne oraz agencje reklamowe. Sprawdźmy, czym zajmuje się każda z nich i czym różni się ich działalność!

Agencje digital w Polsce – czym się zajmują?

Agencje digital możemy określić mianem agencji innowacyjnego, cyfrowego marketingu. Ich działalność w największej mierze skupia się bowiem na wykorzystywaniu z korzyścią dla klienta takich cyfrowych mediów, jak m. in. internetu i telefonii cyfrowej. Dzięki ich wsparciu możliwe staje się dotarcie z ofertą do znacznie szerszego grona klientów oraz zapoznanie ich z ofertą firmy, co wprost przekłada się na jej sprzedaż, zyski i rozpoznawalność.

Agencje digital w Polsce w toku swojej działalności wykorzystują wiele kanałów komunikacji. Chętnie sięgają m. in. po media społecznościowe wspierając klientów w prowadzeniu profili firmowych, newslettery przygotowując treści regularne wysyłane do klientów, a także kontent marketing, zapewniając klientom wsparcie w zakresie tworzenia wartościowych treści publikowanych na firmowym blogu, a także na zewnętrznych portalach.

W czym specjalizują się agencje interaktywne?

Obok agencji digital w Polsce działają także agencje interaktywne, z których usług bardzo chętnie korzystają firmy skupiające swoją działalność w sieci. Głównym obszarem działalności tych podmiotów jest bowiem internet, przez co agencje interaktywne są uznawane za specjalistów ds. marketingu internetowego. Agencje wspierają swoich klientów w tworzeniu i prowadzeniu stron internetowych, działaniach z zakresu SEO i SEM, a także szeroko pojętej reklamy w internecie.

Warto jednak mieć świadomość, że zakres specjalizacji każdej agencji interaktywnej może być zróżnicowany. Przed nawiązaniem współpracy, warto więc sprawdzić, co oferują poszczególne agencje interaktywne oraz postawić na współpracę z tym podmiotem, którego zakres usług odpowiada naszym potrzebom. Usługi wszystkich są jednak ukierunkowane na branding, budowanie rozpoznawalności firmy, reklamę oraz sprzedaż w internecie.

Agencje reklamowe i zakres ich działalności

Trzecim, popularnym od wielu lat podmiotem z obszaru marketingu jest agencja reklamowa. Zajmuje się ona tworzeniem różnego rodzaju reklam. To, czym różnią się agencje digital w Polsce i agencje interaktywne od agencji reklamowych jest przede wszystkim miejsce, w którym skupia się ich działalność.

Agencje reklamowe, w przeciwieństwie do digital i interaktywnych nie koncentrują się bowiem wyłącznie na działalności w sieci – ich kampanie reklamowe mogą być prowadzone zarówno online, jak i w tradycyjnych mediach, w tym w telewizji, radiu czy prasie. Oprócz tego ze wsparciem agencji reklamowej klienci mogą projektować i zamawiać gadżety reklamowe, reklamę drukowaną czy inne konwencjonalne nośniki reklamowe.