Przejdź do treści
Czym jest SEO? – opis strategii oraz etapy działania 

Niemal każdy przedsiębiorca, prowadzący działalność w sieci marzy o ogromnych zasięgach. Liczba odwiedzin strony przekłada się w końcu na sprzedaż i zarobek. Należy zdawać sobie jednak sprawę, że niezależnie od branży, konkurencja w internecie zawsze będzie spora. Z tego względu, warto podejmować działania promocyjne i wspomagające witrynę w szerszej dostępności dla użytkownika.

Jedną z najbardziej naturalnych metod promocji sklepów bądź blogów internetowych jest SEO. Cały ten proces bazuje na tzw. pozycjonowaniu, czyli dostosowywaniu witryny do wymogów wyszukiwarek.

SEO – podstawowa definicja

SEO (z ang. Search Engine Optimization) w wolnym tłumaczeniu na język polski oznacza optymalizację strony pod kątem wyszukiwarki. Ma to na celu zwiększenie ruchu z wyszukiwania organicznego, a to przez wzgląd na wyższą pozycję w rankingu. Cały proces działania bazuje na słowach i frazach kluczowych. To właśnie przy ich użyciu użytkownik najczęściej znajduje pożądane przez siebie witryny, a wyszukiwarka zawsze ma za zadanie mu pomóc.

Okazuje się, że żeby być wysoko w rankingu wyszukiwania należy dostosować się do kryteriów wyznaczonych przez konkretną wyszukiwarkę. W naszym kraju, wyszukiwarką najczęściej wybieraną i posiadającą nieporównywalną przewagę nad konkurencją jest Google. To właśnie z niej korzysta ok. 95% wszystkich użytkowników, działających w sieci.

W dużym skrócie, SEO to działania pozwalające każdemu twórcy internetowemu na zwiększenie swoich zasięgów. Współpraca musi być natomiast obustronna. Jeśli chcemy, żeby nasza strona była wysoko w wynikach, musimy przygotować ją dokładnie tak, jak Google sobie tego życzy. Przy bezbłędnym przygotowaniu strony, wszystkie algorytmy po otrzymaniu zapytań z daną frazą kluczową, będą brały nas pod uwagę.

 

Jakie działania zaliczamy do SEO?

Skoro wiemy już, czym jest seo, możemy przejść do wyjaśnienia, co konkretnie wchodzi w jego skład. SEO to zbiór procesów wymagających czasu i cierpliwości, a nie jednorazowy skok po odbiorców. Należy zaznaczyć, że jest to forma zdobywania wyświetleń z organicznego ruchu wyszukiwania, a nie jak w przypadku reklamy Google – z płatnej promocji.

Z tego względu, każdy SEO specjalista otrzymujący stronę klienta, poświęca jej maksimum uwagi i stopniowo obserwuje postępy. Na samym początku tworzy się tzw. audyt strony. Jest to swego rodzaju raport świadczący o stanie witryny oraz błędach w jej strukturze. Wyeliminowanie usterek i złych pozycji na stronie jest pierwszym krokiem, po którym z pewnością zobaczymy poprawę. W późniejszych etapach korzysta się przede wszystkim z metody budowania linków, polegającej na umieszczaniu podlinkowanych artykułów kierujących do strony klienta, na zewnętrznych portalach internetowych. Każdego miesiąca wykonywane są oczywiście raporty, które klient otrzymuje i może w ten sposób obserwować postępy.

Lista agencji SEO jest dostępna w zakładce Agencje SEO.

Czy możliwe jest samodzielne pozycjonowanie witryny?

Oczywiście, że tak. Każdy z nas może na dobrą sprawę zająć się optymalizacją i pozycjonowaniem swojej strony w sieci. Musimy jednak pamiętać, że jest to przede wszystkim czasochłonne i niekiedy trudne do zrealizowania. Osoba niebędąca w temacie będzie raczej musiała skorzystać z wielu pomocy zewnętrznych w celu nauki, co niekoniecznie jest opłacalne. Agencje SEO zawsze dostosowują pakiet i cennik do budżetu klienta, co daje pełną swobodę w prowadzeniu firmy.

Zarządzaj plikami cookies