Przejdź do treści
Ile kosztują działania SEO? – audyt, optymalizacja, pozycjonowanie 

Każdy przedsiębiorca działający w sieci zdaje sobie sprawę z ilości konkurencji na rynku i wie, jak ciężko osiągnąć zadowalające wyniki wyszukiwania. Możliwe jest oczywiście kupno reklam bądź wykorzystanie różnych technik pozwalających na wzrost popularności witryny.

Niemal każdy specjalista do spraw marketingu internetowego potwierdzi jednak, że najlepsze efekty gwarantuje ruch wynikający z darmowych wyników wyszukiwania. Generowany jest w sposób naturalny i utrzymuje się na wyższej pozycji dłużej od płatnych reklam. Określenie „darmowy” jest w tym przypadku użyte w nieco innym kontekście, o czym nieco później. Taką usługę gwarantują działania SEO. W poniższym wpisie wytłumaczymy, na czym polegają operacje wykonywane przez tego typu agencje oraz jaki jest ich łączny koszt.

 

Za co płacimy w SEO?

Pozyskiwanie ruchu na stronie z darmowych wyników wyszukiwania brzmi zachęcająco. Wpływ na to ma przede wszystkim jedno słowo, o którym wspomnieliśmy wcześniej. Możliwe jest oczywiście samodzielne pozycjonowanie strony i zagwarantowanie jej naprawdę zadowalających wyników. Niemniej jednak, cały ten proces może być uciążliwy i czasochłonny dla osób niezapoznanych z tematem. Większość stron internetowych, prowadzonych przed przedsiębiorców ma charakter komercyjny. Każdy chce, aby witryna miała wiele wyświetleń, ale równocześnie potrzeba czasu na obsługę klienta. Nic więc dziwnego, że czynności reklamowe zleca się właśnie agencjom SEO.

W organicznych wynikach wyszukiwania każda witryna może znaleźć się za darmo. To, jak wysoko się znajdzie, zależy już wyłącznie od okresu wspomagania przez agencję, a taka usługa darmowa nie jest. Płacimy tam przede wszystkim za pomoc w optymalizacji witryny, wskazówki dotyczące ewentualnych popraw, tworzenie audytów i raportów, czy też copywriting.

 

 

Budżet na SEO

Nie ma konkretnej reguły, która pozwoli nam określić, ile kosztuje seo. Wszystko to zależy od wielkości firmy, a także branży, w której działa. Większa konkurencja powoduje trudność w przebiciu się, a co za tym idzie – wyższy koszt działań. W teorii, im większy procent przeznaczamy na SEO w ciągu miesiąca, tym lepszy efekt uzyskamy na dłuższą metę. Warto jednak rozsądnie odłożyć procent budżetu na promocję, aby w razie niepowodzeń w sprzedaży, dać radę utrzymać działalność. Oczywiście, każda usługa w agencjach ma swoją cenę, ale ilość wybranych opcji jest zależna już wyłącznie od nas samych.

 

Ile kosztują poszczególne usługi?

Istnieje kilka czynników składających się na koszt pakietu pozycjonowania. Należą do nich tworzenie audytu, opracowanie strategii oraz wykonanie optymalizacji. Te opcje są zależne przede wszystkim od stawek godzinowych specjalistów i ilości podstron witryny.

Agencje zajmujące się pozycjonowaniem stron internetowych znajdziesz w zakładce Agencje SEO.

Głównymi operacjami w całym procesie są zamieszczanie treści oraz link building. Za te usługi stawki są mniej więcej podobne. Wszystko zależy natomiast od jakości treści oraz copywritera. Minimalną stawką dla copywriterów jest ok. 15 zł za 1000 zzs. Za specjalistyczne treści u doświadczonego specjalisty, taka kwota może wzrosnąć nawet do 50 zł. Wszystko zależy więc od ilości tekstów, które chcielibyśmy umieścić na stronie oraz innych portalach. Na tym się jednak nie kończy. Wspomniana stawka dotyczyła wyłącznie samych artykułów, a pozostaje jeszcze kwestia opłacenia samego link buildingu. Przeważnie cena artykułu sponsorowanego na wielu portalach sięga od 100 do nawet 1000 zł za link.

Zarządzaj plikami cookies