Przejdź do treści
Na czym polega połączenie działań SEO i UX, czyli SXO?

W marketingu internetowym z roku na rok pojawiają się coraz to nowe trendy i możliwości, których wykorzystanie zapewnia jeszcze lepsze efekty podejmowanych w tym zakresie działań. Jednym z najnowszych z nich jest SXO, czyli Search Experience Optimization. Jest to zupełnie nowa, a przy tym uznawana także za jedną z najbardziej efektywnych strategii rozwoju stron www w marketingu internetowym. Sprawdźmy, na czym ona polega i jak wykorzystać jej pełen potencjał do własnych celów!

Co kryje się pod skrótem SXO?

SXO to skrót od „Search Experience Optimization”. Pod pojęciem tym kryje się jedna z najbardziej efektywnych i skutecznych strategii rozwoju stron internetowych we współczesnym marketingu online. Już samo takie postrzeganie SXO w pełni uzasadnia coraz większe zainteresowanie nim firm, które z pewnością będzie jeszcze bardziej rosło w siłę w kolejnych latach. SXO stanowi swoiste połączenie działań z zakresu SEO (Search Engine Optimization) z UX, czyli User Experience. Dzięki połączeniu ze sobą tych dwóch strategii możliwe jest czerpanie istotnych korzyści z obydwu oraz osiągnięcie jeszcze lepszych rezultatów w promowaniu swojej działalności w sieci.

SXO możemy najprościej zdefiniować jako działania mające na celu poprawę widoczności strony www firmy w wynikach wyszukiwania Google poprzez optymalizację doświadczeń użytkowników na stronie. Działania te pozwalają więc zarówno osobom zainteresowanym daną ofertą trafić na stronę www firmy, jak i mieć wyłącznie pozytywne doświadczenia, związane z jej przeglądaniem i korzystaniem z jej zawartości. SXO jest więc nowoczesną, bardzo popularną strategią, która jest w stanie sprostać nowym, coraz bardziej wyśrubowanym wymaganiom Google.

W zakładce https://agencjesem.pl/seo/ znajdziesz listę miast i działających tam agencji SEO, spośród których część świadczy usługi w zakresie SXO. Przykładem firmy realizującej działania z obszaru SXO jest SEMCORE.

 

dłonie na biurku trzymające kartki z wykresami oraz tablet

 

Czym SXO różni się od samego SEO?

SEO, czyli działania z zakresu pozycjonowania, od lat odgrywają bardzo istotną rolę w marketingu internetowym. Aby firma mogła zwiększyć swoją sprzedaż i pozyskać nowych klientów, musi wcześniej do nich trafić, co najczęściej dzieje się poprzez Google i wyszukiwanie interesujących ich usług w oparciu o określone słowa i frazy kluczowe. Na tym jednak przygoda się nie kończy, a samo wejście użytkownika na stronę, nie oznacza jeszcze sprzedaży – aby mogło do niej dojść, potencjalny klient musi czuć się dobrze na stronie, uzyskać dostęp do potrzebnych mu informacji i tym samym chcieć zostać na niej jak najdłużej, co sprzyja chęci dokonania zakupu.

To wszystko są w stanie uczynić prawidłowo realizowane działania z zakresu SXO. Dzięki nim firma może bowiem nie tylko poprawić swoją widoczność i pozycję w Google, ale także sprawić, że użytkownicy będą chcieli dłużej na niej przebywać, gdyż ich wrażenia z przeglądania witryny będą wyłącznie pozytywne. W tym celu warto zwrócić uwagę na jakość treści dostępnych na stronie www, ich przejrzystość oraz całą oprawę graficzną witryny. Strona przygotowana pod kątem SXO powinna być prosta i intuicyjna w obsłudze, szybko się ładować, a także być dostępna w wersji mobilnej, co pozwoli na przeglądanie jej zawartości nie tylko z ekranu komputera, ale także na smartfonach i tabletach.

Zarządzaj plikami cookies