16 04 2024
Być może nie widać tego gołym okiem, ale każdego dnia w sieci pojawiają się miliony wpisów na stronach internetowych. Większość z nich ma ścisłe połączenie z SEO (z ang. Search Engine Optimization), a to pomaga w uzyskaniu jak największej liczby wejść na stronie docelowej klienta.
Prawdę mówiąc, wiele tekstów jedynie w niewielkim stopniu wpływa na promocję strony. Tylko nieliczne, pisane przez dobrych copywriterów znajdą się w czołówce i przyciągną uwagę odbiorcy. Wbrew temu, co wiele osób myśli, cała ta praca nie polega jedynie na jak najgęstszym wpleceniu słów kluczowych w treść.
Czym zajmuje się copywriter?
Ze wstępu można wywnioskować, ze SEO copywritingiem nazywamy proces tworzenia tekstów o różnorodnych tematach, powstających na potrzeby pozycjonowania stron. Jak się okazuje, jest to tylko jedna z grup samego pojęcia copywritingu, które w ogólnym rozrachunku kryje za sobą znacznie więcej.
Dobrze jest w celu wyjaśnienia opierać się na przykładach wykonywanej pracy. Zaczynając od standardowego copywritera – jest to osoba zajmująca się pisaniem wysokiej jakości artykułów sponsorowanych bądź treści marketingowych. To właśnie takiej osobie zleca się wykonywanie opisów na ulotkach bądź wymyślanie haseł reklamowych firmy. Następna odmiana, jaką jest copywriter SEO, zajmuje się tworzeniem treści mających na celu zewnętrzne wypromowanie witryny.
Oprócz tych dwóch typów, wyróżniamy jeszcze ghost writing oraz content writing. Odnośnie pierwszej pozycji należy powiedzieć tyle, że treści są przygotowywane w pewien sposób anonimowo. Autorem tekstów w tym przypadku jest osoba zlecająca, a nie wykonująca zadanie. Content copywriting jest natomiast narzędziem content marketingu i służy głównie wykonywaniu wpisów wysokiej jakości na duże portale bądź blogi powiązane z konkretną tematyką.
Zasady pisania dobrej jakości tekstów SEO
Wyszukiwarka internetowa jest narzędziem bardzo rozbudowanym i trudnym do rozszyfrowania. Roboty zajmujące się naturalnym pozycjonowaniem stron w żaden sposób nie ułatwiają zadania ani SEO specjalistom, ani też copywriterom. Dlatego przyjęło się, że seo copywriting nie jest jedynie zwykłym tworzeniem tekstów, ale ma na celu również odpowiednie zoptymalizowanie treści i sprostanie algorytmom.
Usługi copywritingu możesz zamówić między innymi w agencji Promotraffic z Krakowa.
Stworzone artykuły przeważnie umieszcza się na stronach pobocznych. Ważne jest, aby w treści wpleść w jak najbardziej naturalny sposób frazę kluczową, która będzie podlinkowana adresem URL, prowadzącym do strony klienta. W ten sposób roboty stwierdzą, że warto zwrócić uwagę na daną witrynę, gdyż ze względu na wysokie zainteresowanie w sieci, może spodobać się klientowi.
Oczywiście, teksty te są widoczne w wyszukiwarce, przez co konieczne jest pisanie ich w sposób prawidłowy i intrygujący dla użytkownika. Warto zastanowić się dwa razy nad tytułem i leadem, a także skupić się na długości samego wpisu. Zbyt duży „tasiemiec” o mało rozbudowanej tematyce sprawi, że użytkownik opuści stronę po przeczytaniu pierwszego akapitu. Większość copywriterów postępuje w sposób prawidłowy i główną uwagę poświęca właśnie użytkownikom, a dopiero na drugim miejscu stawia słowa kluczowe i algorytmy.
Teksty standardowo posiadają odgórnie przyjętą ilość znaków. Określa się je mianem „zzs” czyli znaków ze spacjami. Standardowe wpisy na podstronę bądź główną witrynę klienta powinny zawierać się w przedziale 2500 – 3500 zzs. Opisy produktów warto natomiast skrócić i poświęcić im około 1500 zzs.